آغاز ثبت سفارش کتابهای درسی برخی پایهها به تعویق افتاده است به طوریکه در سامانه ثبت سفارش کتابهای درسی اعلام شده که «تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهد شد».
به گزارش صبح ملت به نقل از ایسنا، در حالیکه پیش از این زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای پایهها و رشتههای تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه اعلام شده بود اما در سامانه ثبت سفارش کتابهای درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش پایههای مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد.
باید متذکر شد بر اساس جدول تقویم زمانی اعلام شده، زمان ثبتنام پایههای ورودی مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم همچنان بدون تغییر و از دهم تیرماه آغازخواهد شد.
زمان ثبت سفارش کتابهای درسی به تعویق افتاد/ نحوه ثبتنام و سفارش
ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام میشود.
لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانشآموزان به شرح جدول تقویم زمانی یاد شده نسبت به ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانشآموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.
شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی
دانشآموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانشآموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانشآموز، “رمز عبور” ورود به سامانه می باشد.
کتابهای درسی دانشآموزان تمامی دوره های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع می شود.
مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتابهای درسی دانشآموزان اقدام و از ارجاع دانشآموز یا اولیای دانشآموز به کافی نتها پرهیز نمایند.
تبصره: دانشآموزان و اولیای آنان در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام کنند.
تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش های (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود.
از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانشآموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام کنید.
دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) میباشد؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتابهای درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان از طریق سامانه امکانپذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانشآموز یا اولیای دانشآموز ممنوع است.
ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می شود.